Wednesday, September 30, 2009

Ingat lah selalu...~

Dalam kite meniti hidup yg penuh dengan liku, kite jgn lupekan Allah yg sentiase dekat dgn kite. Allah tu maha mengetahui setiap ape yg berlaku dan die tahu ape yg ada di hati kite. Selangkah kite mendekatiNye seribu langkah DIA mendekati kite. Ape lagi yg perlu kite bimbangkan? Kite ni insan yg suke mengeluh dgn ape yg kite peroleh. Kite lupe utk bersyukur. Byk perkare perlu kite syukurkan. Aku bersyukur sbb aku hidup sbgai org islam, aku bersyukur sbb dikurniakn anggota yg sempurna, aku bersyukur atas mase sehat aku.

Bile engkau letih dan hilang semangat,
Allah tahu engkau telah berusaha sedaya upaya.
Bila tangismu berpanjangan dan hatimu duka,
Allah telah mengira titis air matamu.

Bila engkau rasa ketinggalan dan masa meninggalkanmu,
Allah tetap bersamamu.
Bila engkau kebuntuan akal,
Maka Allah adalah penunjuk jalan.
Apabila engkau telah berazam,
Maka bertawakallah kepada Allah.

Semoge kite sentiase berada di bawah lembayung rahmatNYA...=)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails