Monday, November 30, 2009

Labwork mls nk buat!

Kejapnyeee rase dok umah. Baru seminggu dh kene balek klj sbb nk start balek labwork. Malesh tahap kure2 skang nk masok lab. Haih~

Dapor rumah akhirnye dpt jugak disiapkan dlm mase xsmpai sebulan pn. Tambah 2 bilek dn juge pjgkan dapor skit. Dah la kene tipu ngn tukang rumah si Wak Joko tu. Syial dow. Sian kat mak aku sbb dah bagi byk duit kat die nk beli barang utk renovate rumah. Aleh2 die pegi gune duit tu ke tempat lain. Pastu lesap. Mcm harem! Mmg mak aku tak halalkan la duit yg die makan tu. huh...Pastu plak seme pekerja si Wak Joko ni pun tarik diri sbb dorg tak dibagi gaji oleh si Joko ni sbb seme duit die dh amek bwk lari. Skang ni ade tinggal 2 pekerja je yg snggupp tlg mak aku siapkan rumah. Alhamdulillah...Thanks to Sulis dan Panjang sbb siapkan rumah ktorg..^^

Balek2 rumah je yg paleng aku rindu sudah semestinye kucing2 aku especially Nunu dan Jacko. Puas dh aku pelok cium dorg smpai rase penoh bulu2 kucing kat muke aku. Nunu kucing kesayangan ktorg. Klo sakit je trus ktorg bwk jumpe vet. Abes byk gakla fulus kat vet tu. Kucing aku ade 7 eko. Jacko, Jojo, Upik, Wulan, Nunu, Juli dan yang terbaru Giant. Seme kucing2 ni pendatang tanpe permit.ehee...Rumah aku ni dh dikire macam rumah kebajikan kucing sbb dah byk kucing2 terbuang ktorg kutip dh bela. Memandankan seme famili aku mmg suke sgt kucing especially mak aku. Sakit skit je mst jmpe doc. Berbulu jugakla kakak aku sbb yg kene kuar duit poket nye die takpun abang aku,..hehe...

Baru2 ni ktorg dikejutkan dgn brite sedey giless.. Kucing ktorg Juli mati kene gigit dgn anjing. Malam tu dkat pukul 1 pagi la kot mak aku dengar bunyi anjing menyalak2 dpn rumah. Mase tu mak aku dh tak sedap hati dh. Mak aku pn keluar rumah nk tgk ape yg anjing2 tu bisingkan. Pastu mak aku nmpk seko anjing ni tgh gigit leher Juli. Mak aku pn cube la halau anjing2 tu. Ade lebih kurg 5 eko semenye. Mak aku halau dr jauh je sbb takot gak mane tau die serang mak aku plak ke. Pastu bile anjing2 tu dh blah, mak aku pn terus amek Juli yg terkulai kat atas tanah. Mase tu Juli dh tinggal nyawa2 ikan dh then trus tak bernafas. Bdan Juli kotor mcm dah kene kejar lame ngn anjing2 tu. Mak aku bising2 tu aku ngn abg aku pn terjage nk tgk ape yg jadi. Bile nmpk Juli je sedey kemain lagi. Mak aku pn siap nangis gak sbb tak sangke Juli dh takdek. Padehal mak aku jage Juli baek sgt. Juli dulu datang rumah aku muke die comot, kurus. Pastu bile mak aku jage, mak aku kasi makan, letak ubat seme, Juli dh jadi cantek dah. Badan die putih macm kapas. Muke die pn makin comel. Juli tak banyak kerenah. Die senyap je kat rumah. Mak aku terase betol bile Juli dah tadek ni. Dah la cara die mati sadis plak tu.

Skang ni dh masok minggu ke 5 buat labwork. Alhamdulillah, harapnye before naik sem baru setel la seme keje2 aku then boleh fokus utk thesis plak. Sian kat geng2 aku yg lain sbb ade yg belum start lagi la, ade yg baru buat extract la..hehe...

ok...smpai sini dulu le...~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails