Wednesday, October 14, 2009

Hari ni hari malas

Hari ni hari Rabu. Hari ke 3 aku puase sunat syawal. Alhamdulillah. Setel dah. Lagi 3 hari lagi nk cukupkn puase 6. Heharapnye sempat la.

Pagi ni kelas start kul 8. Liat sngguh nk bgun pagi. Mengantuk tak hengat seyh. Setibenye kat kelas aku bantai kaw2 lagi tido. Dahla dok meja depan skali. Mmg sah2 la nk kne baling ngn mikrofon oleh Dr. Cheah. Mase tu aku dh siap terlentok kanan kiri. Macam berwirid gaye. Tp tetap cube utk tahan mata ni dari tertido. Gagal! Oleh sbb ngantuk yg tidak dpt di tanggung lagi, aku pn dgn selambe katak landing pale atas meja dan tido. huhuhu...bile Dr. Cheah announce "ok...we end our class today.." mase ni mate aku otomatik segar bugar. Aku pn tak paham nape. Pastu balek bilek smbung balek tido....

Kelas petang kul 2 plak. haih. Maseh liat utk ke kelas. Dahla kelas cytogenetics. Golek2 dulu atas tilam yg empuk. Tetibe terlelap. Pulak tu terdengar sayup2 rumit aku Eja kejot soh bgn solat zuhor. Ah..awal lagi la ni..smbung balek lelap.fuuuuhh..nikmat! Lagi skali dengan Eja gegar aku soh bgn nk g kelas. 'Isk..Eja ni potong stim tul la.' Dalam hati jela...hehe...patu golek2 lagi then continue....tido.....sgt selambe. Aleh2, lagi skali aku dengar Eja kejot aku. Kali ni suare Eja agak dilantangkan sedikit. "YAYA...sila bangun. Kalau lambat g kelas nnt Dr. Pat kunci pintu.." Mase ni aku trus straight bgn dan terduduk kejap. Dgn mamai2 dan garu2 kepale. Tgk jam kat henpon dah pukul 1.45 tghhari. Wahhhh! dah lewat ni nk sesiap! Dah la siap mcm mak nenek. Zupp aku terus hilang ke toilet. Mane taknye, Dr. Pat mmg agak tegas dan akan menunaikan ape yg die katekan tu. Seb bek la aku lewat dekat 10menet jek. Dr. Pat pn xdtg lagi mase tu..cess..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails