Sunday, October 11, 2009

Open houselah kami~

dum dam di dam damm....

Bukan bunyi mercun er..tp mulut ni tetibe berirama mengikut rentak lagu. Al maklum la jiwe riang, hati senang..hehe..

Hari ni dgn senang hati seluruh umat housemet2 ku meng 'attack' rumah yg open die nye pintu utk dirayekan..(eh..cene plak ayat aku ni?)oh begini...the simple word is ktorg g beraye ke rumah kawan2 yg buat open house arini.yeh...begitulah kirenye..
Rumah2 yg kne attack adelah rumah aku (oh semestinyee..), Eja, Rozi serta Baber. The driver for today adelah Eja dan memilih iera sbg co-pilotnye dgn menaiki viva auto RM5 sejam. Serta Wani the driver dan aku Yaya sbg co-pilot dgn menaiki Myvi share2 myk kete. Total anak2 kapal seme adelah 10 orang.

So, semalamnye plan nk gerak kul 10 pagi. Dah katenye janji melayu la kan, plus dgn mak datin mak datin housemet2 ku sekalian yg masing2 klo nk tacap2 bole amek mase sehari, so terrpaksela ktorg gerak kul 11.11 pagi ikot jam tangan aku.(wah..accurate gile mase...)

First destinasi kami adelah ke rumah aku. Sampai rumah aku pn nk dekat kul 12 tghhri. Kesian mak aku kene siapkan makanan seawal jam 9 pagi. Kalau tak housemet nye pasal, mmg aku dah sembelih seko2 wat lauk kari kepale ikan.huh..Ok..menu yg ktorg order kat mak aku adelah Bakso. yeh! menyengat betol bakso mak aku buat. Al maklum la, mak aku orang minang plus jawe. Bakso la makanan feveret kat sane salu.

Ok, setelah puas makan2 kat rumah aku, lebih kurang kul 1 ktorg pn bergerak ke next destination iaitu rumah Eja. Rumah Eja tak jauh ngat dari rumah aku. Beh kuang 15menet je kalau jln tak jem. Tp memandangkan Eja mbawe kerete dgn penoh cermat dan berhemah, beh kuang sengah jam la smpai sane.isk..Ok, kali ni plak menu yg ktorg order adelah nasi impit serta lauk2 nye. tp sedey nye tadek kuah kacang..wuuuu...*sobsob*..food feveret aku mase raye sudah semestinye nasi impit dan kuah kacang. Kuah kacang tu wajib banjir dalam pinggan makan aku. kalau tak, tak rase raye lgsung..ehehhe...ok takpe..byk lagi rumah nk pegi. Pastu lps puas melahap serta snap snap gamba eksotik sane sini, ktorg pn blah dr rumah tersebut tepat jam 3.15 petang..(wah..ingat tuu...=p)

Dan pengembaraan pn bermule...yeh!
Destinasi seterusnye adelah ke rumah Rozi merangkap housemet aku iaitu di Pantai Dalam. Jauh woo dr Klang. Nak kuar dr Klang ke Federal Highway pn amek mase 1jam. Mane taknye, jemm like hell..heh...namun ktorg tetap berhepi-hepian di dlm kerete, snap2 beberape jenis gamba yg eksotik..bese la, ktorg ni alah kepade flash camera, Konfem seme org jadi superb gedik dan eksotik..haha...pantang nmpk camera. Bergegar kerete kejap dgn aksi2 pelik dak2 housmet aku..including me of kos...hehe..

Group kerete aku yg dipandu oleh Wani ahernye smpai dulu ke destinasi yg dituju. Sambil2 menunggu kerete viva Eja smpai, sempat lagi ktorg snap2 beberape jenis aksi akrobatik utk di upload ke dlm fesbuk. Setibenye mereka, Ktorg pn bergerak ke rumah Rozi. Menu yg di order kali ni adelah biskot raye, serta nasi impit DAN...yg ditunggu2..KUAH KACANG. Rase mcm nk lompat2 pn ade mase tu. Dan mase tu juge aku trus mintak nasi impit 10 potong dan kuah kacang banjir plus sayo masak londeh..eh..lodeyhhh...yeh! nikmatnye rase.....Baru rase semangat raye berkobar2 dlm diri...ehe..

Dah puas makan2, ktorg pn mintak diedarkan diri dan mengedarkan diri uk ke final destination iaitu rumah Baber. Tapi mase tu perot dh sgt2 full, rse dh smpai ke salur nk msuk intestine tu..uhuk..xpe2, cube jugak kembangkan perot ini supaye ade ruang utk santapan yg seterusnye.
Rumah Baber kat Kajang. Dalam kul 730mlm baru smpai. Lepas solat maghrib semue org menyerbu ke arah meja makan. Dan lauk yg kami lihat adelah: Spagetti bandung, soto, kek capucinno buatan sendiri serta puding susu. Pergghhh..meleleh air liur mase tu. Ktorg yg tadinye kekenyangan tros menyerbu meja makan mcm org kebulur. yaa...soru time!

Wah...kenyang gile la beraye. Ni la best nye beraye rumah2 open house. Kenyang dapat, Hati pn senang dan gumbiraa..hee...Sesampainye ke kolej je semue org tumbang. Kepenatan plus kekenyangan. Tp memang puas hati la. seronok konvoi beraye taon ni. Maklumla...taon akhir dapat bersame. Terbaek dr ladang...hehe..

Dan aku...
Capai kerusi lalu duduk dan bersedia utk berfesbuk...wahhahaa..tak menyempat sungguh!

p/s: Pic2 eksotik ktorg tak dpat aku nk upload hari ni sbb camera kebanyakkannye abes bateri..haha..kang aku dh free2 kang aku upload.Ok sekalian.=)





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails