Tuesday, April 27, 2010

Buatlah sesuatu dengan semangat!

Kalau kite nak sesuatu terbaik buat kite, kite kenelah berusaha kearahnnye. Ye aku cukup berusaha untuk mencapai ape yang aku mahukan. Even kadang-kadang result yang aku dapat tidaklah memberangsangkan namun aku akan teruskan dengan berusaha dengan bersungguh-sungguh dan penuh dengan keazaman. Bukan setakat mengeluh dan tidak melakukan sesuatu untuk membetulkan keadaan.


Oh...cukup bersemangat di sini.


Kadang-kadang aku cukup hairan kat orang-orang yang cume pandai mengeluh je di atas kerja-kerja yang sukar tapi langsung tidak ada usaha untuk memudahkan lagi keadaan. Aku tahu kadang-kadang susah nak perbetulkan keadaan tersebut tapi jangan hanye mengeluh sebab ia hanya akan menambahkan beban kat kepale. Cube senaraikan perkara-perkara yang rasa-rasa boleh mensetelkan pekerjaan kite tu pastu buat analisis sama ada ia boleh disetelkan sekarang atau kemudian. Jangan menangguhkan kerja. Ia hanya akan melambatkan dan menyusahkan diri sendiri. Teruskan ape yang kite rancangkan tu, jangan teragak-agak atau takut untuk melakukannye. Pejam mata dan go!

Yes you can!

Yang penting janganlah terlalu stress dengan ape yang kite lakukan tu. Anggap ianya sesuatu yang seronok untuk dilakukan. Jangan duduk sorang-sorang dikala stress. Berkomunikasi dengan rakan-rakan atau bergurau senda boleh meredakan sedikit tekanan. Minum air dan berselawat. InsyaAllah semuenye akan berjalan lancar. Dan ape yang anda idamkan dan azamkan akan menjadi kenyataan!

Nothing is permanent in this world, even our problems...!

The most wasted day in life the day in which we don't laugh..




 So cheerss.....!!!




Nota kaki: Satu lagi entry skema dari aku..=p

4 comments:

Hanis Amanina said...

kalau still tak dapat apa yang diinginkan lepas usaha tekun, mungkin Allah nak bagi yang lebih baik dari tu. :)

khalisyaa said...

betul3x....=p

shazlea shayla @ maria said...

caiyok..stuju sgt2 ngn kamu !

khalisyaa said...

yeah...!^^<

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails