Monday, April 12, 2010

Kawan yang disayangi....

Mak selalu pesan, biar orang buat ape yang diorang nak, die dengan cara die, kite dengan cara kite. Mak kate, hati-hati bile pilih kawan. Tak semua kawan kite tu sama macam ape yang kite mahukan. Jangan rapat sangat dengan kawan tu, nanti jadi musuh ketat kite. Bile berkawan kenelah tolak ansur. Susah senang same-same. Kalau kite nak orang buat baik kat kite, kite kenelah buat baik kat orang lain dulu. Mak kate lagi, bukan semua orang seperti yang kite fikirkan. Rambut same hitam, tapi hati lain-lain. Yang penting jangan cepat melatah. Fikir dalam-dalam ape yang dah kite buat. Kadang-kadang kite tak perasan kite dah kecilkan hati orang. Mak kate lagi, jadilah orang pemaaf. Tak ade salahnye pun. Hati jadi tenang bile kite memaafkan kesalahan orang lain.




Mak, boleh ke saye jadi kuat macam mak? Bagi tips sikit mak?^_^



**Usah dipinta kecilkan ujian, pintalah dibesarkan iman menghadapinya**

4 comments:

Legasi Piston Pecah said...

adatlah dalam setiap persahabatan...

Lt. fDanialz said...

setuju~

apa yang paling penting kita kenalah ada pendirian kita sendiri.. tak mudah ikut kawan dlm menda2 tak bek

khalisyaa said...

yay..

maseh all...~

hehe...

HyperPlasma said...

haha...nice share...setuju jugak..jgn rapat sangat..nanti jadi musuh..pernah jd..^_^

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails