Monday, April 19, 2010

Mengubat hati yang suram

Baru aku sedar bahawasenye membasuh baju sambil menyanyi akan menyebabkan anda semput!huhu...tak pecaye? Cube try...^_^

Aku baru je selesai membasuh baju yang aku agak dekat 2 minggu bertimbun dalam baldi kat toilet tu. Membasuh baju pade jam 1200 pagi amat menyeronokkan..i guess..selain dapat mereleasekan tensen, kite juge dapat menghirup udara segar di tempat cucian baju kat kolej aku. Walaupun angin pagi yang menghembus lembut ke pipiku kadang-kadang menyebabkan aku rase seram2 sejuk..er...takpe...kite abaikan..aku pun meneruskan nyanyianku tanpe menghiraukan keadaan sekeliling. Even dah rase agak meremang bulu2 tengkuk ni..Takpe. Fokuskan pade cucian baju...fokus..fokus...!
(aku seorang yang sangat penakut...harap maklum!)


Hari ni bangun sangat lewat! Takyah cakap la kul bape aku bangun.heh. Masok tengahari je perot dah berdondang sayang. Agak malas nak ke cafe tapi gagahkan jugak kaki disebabkan perot meronta-ronta mintak di isi. Sampai cafe je lauk langsung takdek. Demm! padehal mase tu baru pukul 1230. Pakcik cafe kate dalam sengah jam sampai la food baru. Ok aku tunggu. Lebih sengah jam haram lauk tak sampai lagi. urghh! Ok. aku belah sambil buat muke ketat kat pakcik cafe. Plan seterusnye nak beli food kat spital sebelah kolej je ni ha. Disebabkan kemalasan nak kene panjat tangge, jalan straight, patu panjat tangge lagi, naik lif nak sampai ke spital, so aku decide nak naik motor jek. Hati berbunge2 ni. Aleh2 motor plak takleh nak start. what the heaven! ni mesti kes malam tadi hujan  lebat menyebabkan motor meragam. Sangat down! So terpakselah berjalan kaki ke spital sorang2 sebab nak beli food. Sayu je hati...huhuu..

Hari ni aku rase agak suram . Langsung takdek mood nak study, nak siapkan thesis. Kawan2 plak ramai yang  buat hal masing2. Takdek kawan nak ajak sembang, ajak bergurau. Mesej yang tersayang nak bagitahu betape  sunyi nye aku rase hari ni. Rupenye die sangat concern. Die terus ajak aku keluar jalan-jalan.  Pedehal aku tahu mase tu die tengah hang out dengan kawan-kawan die.  oh..sangat terharu!T_T...


Mood kembali happy nih!. Kitorang pun plan nak ke muzium negara. Gile romantik ah jalan-jalan kat muzium.heh. Katenye ade pameran keranda. Kekasih hati suroh aku yang drive ke sane. Asyik pulak kene marah sebab tak reti sangat bawak kete. Ala...baru dapat lesen le katekan. Bawak kete pun bukan selalu. Pastu bile sesat, aku pulak suroh die yang drive.heh. Mane reti jalan KL ni weh.hoho!

  pemanduan yang agak huru hara...^^, maintain cool...ngee..~

Sempat la jugak snap beberape bijik gamba mase pameran tersebut..

 Boleh masok dlm mimpi ceni...huhu...

 Disamping sebuah keranda mewah 14-karat..kene curik ni menangis!(er..nak ke orang curik?)

 Sakit pinggang ea bang?=p

Pameran ni sampai bulan Jun 2010 tapi aku tak ingat plak tarikh die bile. So, sape-sape yang rase belum pegi dan mahu  pegi, silakan ke muzium negara. Banyak pameran yang menarik.

Aku sangat gembire hari ni. Hari sabtu aku terisi jugak. Aku happy. Thanks kat kekasih hati yang sudi bawak jalan-jalan. Macam bawak budak kecik yang baru lepas nangis sebab jatoh basikal pastu nak pujuk die balik.heh. 



Nota kaki: Thanks kat kekasih hati atas segalanye. Kamu seperti seorang abang yang sangat prihatin dan sangat mengambil berat. Thanks atas nasihat dan kate-kate perangsang kamu. Saye rase semangat semule...^_^

4 comments:

OEN-OEN said...

ganbatte :)

Yanti Husin said...

tenkiu oen2..^^,

Mohd Sukur Ibrahim said...

mcm best je..tp kalau ajak wani cunfirm dia xnak...dia penakut terlebih.haha

Yanti Husin said...

abg sukur..
bukan masok umah hantu pn...
biase2 je..
pameran keranda..bukan pameran hantu..hee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails