Tuesday, December 8, 2009

positive control tak mjadi plak!

Aku cube nk jadi KUAT..!

Bukan sbb aku nak masok wrestling ke hape la, aku nak kuatkan SEMANGAT supaye aku dapat capai matlamat aku...walla~

*****************************

Hari yg sungguh bizi today..like heaven....

Seperti biase, kepagi-pagian ke animal house dgn tujuan yg sgt murni serta kehepi-hepian terlampau utk meng forcefeed tikus dan seterusnye menanti utk mengcloroformkan mereka tanpe rase besalah menyelubungi. (ayat apekah?) This was the last treatment iaitu positive control by using omeprazole and hopefully semenye berjalan clear spt yg dirancangkan. yah! Dengan semangat yg berbondong-bondong nih aku masok lab pkul 10pagi dan seterusnye wait about 1 hour to induce the rats with ulcer by using HCl. Dahla kene sergah dgn Kak Afna sbb HCL yg aku bancuh tadi tercloudy plak sbb tak basoh lavage dgn bersih scr total. ahernye dlm mase sengah jam aku siap menginduced tikus2 aku dgn cemerlangnye. Then habis di situ. Sbb kene tggu lebih kurang 3 jam before dapat disect mereka. Sian tgk tikus2 aku yg dah terlentok2 menahan sakit maybe sbb kepedihan di dalam perot mereka...huhu...i'm sorry u guys....

Ok lunch time! Merempit weng weng ke Jas cafe utk mkn tengah hari wit ZaA yg takleh nak duduk diam atas moto. Ingat moto aku tu rollercoster ke pe. Lepas membazirkan diri dgn food yg agak mahal dan tak habis di makan, kami pun merempit pulang ke klj utk bersihkan diri+solat+fesbuking...yea yea..masih sempat!

Ok, lab mode balek!

TAdi kuar lunch lupe nk bawak beg. Beg tinggal kt lab farmaco plak tu. Dalam beg ade labcoat. Dalam labcoat ade glove.Halamakk. Kene plak naik lab kat tingkat 5 amek labcoat pastu turun ke animal house plak utk bawak tikus2 ke lab balek..penat.penat! Ok..setel seme, peralatan seme dah ready, mule utk disect part. wallaaa..~~ perot tikus penoh dengan ulcer. Hangin satu badan. Pesal tah positive control tak menjadi. Dahtu seme score ulcer 4.Paling dasat!aduyaii......lepas dan clear perot2 tikus tu aku bersihkan, mase utk mengadap Kak Afna plak. "Kamu repeat balek boleh?" haish. Apekah ini? Pastu dengan muke berbunge2 riang aku pun jawab, "ok..no prob!"...tapi dalam hati tak tenang beb..waaaaaaa.....!!

Tak pasal plak kene repeat treatment. Elok2 projek dah nak siap kene plak tambah lagi seminggu. haih.Buang karen jela dudok kolej yg didiami secare 'haram' ni.hehe. Sib bek haram, klo tak lagi laa buang mase dan wang ringgit. Dahla sewa bilek mahal!

Esok balek rumah. yeayeah. Cuti seminggu dulu before start balek treatment baru...^^,






Ok sudah~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails