Monday, March 29, 2010

FINE la korang!

Aku selalu cube untuk menggembirekan hati aku. Aku selalu berfikiran positif. Yep. Tak dapat nak dinafikan. Aku suke pure-pure gembire bile hati ni betul2 terluka dan sukar untuk diubati. Sape perasan? Memang tak sorang pun perasan. Sebab, aku selalu ingatkan diri aku, kesusahan dan kesedihan yang aku alami ni sikit je cume. Cube tengok orang lain yang lagi susah dari kite. Orang yang takdek tempat tinggal, orang yang kehilangan insan2 yang tersayang, orang yang mengalami pelbagai rintangan hidup. Ye. Aku pun pernah mengalami semue tu. Cume aku cube kuatkan semangat aku. Aku tanamkan diri aku insyaAllah bile tiba masenye nanti, aku akan lebih bahagia dari yang sebelumnya. Kite kan kene berbaik sangka kat Allah selalu..kan?



ok...full stop.


*******************************************


Kembali ke mode happy tak bleh blah. Orait.

Semalam merupakan dinner kolej untuk dak2 final year student. Tak ramai pun pergi atas sebab2 yang tak dapat nak dielakkan. Kawan yang tarik diri last menet pun ade. Even aku rase macam nak maki hamun dorang skali dengan penumbuk sebijik, tapi aku cube kekalkan kemanisan mukeku ini serta berlagak cool dan bersahaje. Dah la sorang menghilangkan diri tanpa jejak, aleh2 bagi mesej kate tak dapat nak pegi, have fun you guyz. WTF? Taik la ko have fun.hah. Kan dah tercarut di sini. Ok. Kekal maintain kembali. Sorang lagi plak tarik diri sebab alasan yang samar2. Baju tak cantek? Takpe boleh carik baju lain. Ke sebab ko tensen thesis ko tak siap lagi? Abes tu aku macam mane plak? Orang lain yang tak siap project tu lagi ape kes??Boleh je dorang pegi. Ok takpe. Last2 menet baru nak bagitahu aku. Asal tak siang2 lagi tak bagitahu taknak pegi. Sebelum ni macam beriya nak pegi. Then tinggal jela aku terkontang kanting sorang diri. FINEeeeee.......!!!

So...overall dinner was great Even I think it should be more memorable.haha. Dan aku teruskan dengan happy yang sungguh dibuat2, trimas untuk my fren Aien sebab teman aku duduk sembang dan bergelak ketawe.huhu..



Aku nak buat silence treatment. yeah. Itu yang terbaik. Thanks you guys make me soo happy.......^^,


What goes around come around...

2 comments:

Lt. fDanialz said...

kita dalam hidup ni mane pernah tak merasa kesusahan. mesti ade jer menda sedey.. semua manusia akan rasa ujian kesusahan tu, tapi tu depend macamane kita handle situasi tu..

adakah kita marah2 merungut sana sini?
ataupun sebaliknya kita rilek jer cool dan ceria2 selalu?

kadang2 aku salu rasa blog aku ni came fake jer memanjang, sebab tatkala aku tengah tensyen2 bleh lak aku post entry yang ceria2.. tapi ekceli ia memberikan kita kesan yang positif disamping kita tulis menda yang positif.. macam blog ko jugak, ceria2 walaupun hati tak sebegitu..

love your words "bersangka baik la dengan Allah,nanti Allah beri apa yang kamu sangka kan tu"

Yanti Husin said...

danial...

kite mcm tersame plak an..
hehe..

siyes sedih tp try jugak nak happy kn diri..

xnak pikir sgt sbb nnt diri sndri yang sakit hati..
huhu..

betol tu kite post somthing yg happy then die bg kesan positif kt kite...^^,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails