Tuesday, March 9, 2010

Saye sayang mak saye...^^,

Bile aku dah sumbatkan gegendang telinge aku dengan earphone mp3 sony kaler hitam aku, itu bermakne aku telah pun terputus dengan dunia luar. Sebarang pertanyaan yang ingin disampaikan kat aku, even soh angkat kain sebab dah hujan pun tidak akan dilayan. Me with my own world..ecece...

Skang ni tengah melayan lagu2 pening kepale all american reject, billy talent dan good charlotte. Lepas dengar je trus koma. Hee..takdela....sakit kepale gak dengar kadang2 tapi tetap layan. Syok pulak. Lagi lagi bile tengah kesibukan mengedit thesis yang telah dikopipes atas saranan beberape rakan2 aku.heh. Tapi takdela sampai kopipes sebijik sebutat. Ade la jugak rujukan mane2. Aler...pandai2 la nak hidup....hoh!

Terangguk angguk aku menghayati lagu2 rock pening kepale nih. Kawan seblah ajak sembang pun aku boo layan jek. Roomate aku nak pinjam pen pun aku buat tak tahu jek. Kepale still angguk angguk. Menghayati bait2 lagu yang aku sendiri pun tak paham ape yang disebut, langsung tak menghiraukan keadaan sekeliling.

Hari ni aku tetibe rindu kat mak aku. Homesick weh. Aku terus capai henpon nokia 6220 classic yang aku beli share2 dengan yang tersayang, picit pad kekunci nombor mak yang dah tersemat di kepale, kemudian tekan call, tertayang perkataan 'bonda' di skrin henpon. (ayat sangat berflower di situ).



aku: semekom, mak...buat ape tu?

Mak: sape ni????

(amboi mak aku, anak sendiri pun tak kenal...*sobsob*)

Aku: yanti la maaakkk.....isk..(pure pure sentap)

Mak: ooooo.....mak ingatkan kakak ko tadi..mak tak cam suare...

(fuh lega...baru nak sentap lame skit.Ala..sentap2 manje ngan mak aku. memandangkan suare aku dengan kakak aku lebih kurang same je, sampai kadang2 family aku pun tak dapat nak beza...so, alasan diterime...hehe)

Aku: mak buat ape tu? tengok tv eah?

Mak: haah....duduk2 tengok tv je...




Kami pun terus bersembang. Kawan aku kate macam sembang dengan pakwe je gaye nye. heh...rindu seyh ngan mak aku. Mase sembang tu rase sebak plak tetibe an. Dah 2 minggu tak balik rumah. Padehal dekat je Klang tu dari sini. It takes only 1 hour to reach there. Andai la aku ade kereta sendiri, of kos la tetiap hari aku nak balik, lepas rindu kat mak aku..huhu...eh..aku bukan anak mak or anak manje ok, cume aku sayang sangat kat mak aku. Tapi sape yang tak sayang kat mak kan?hehe...

Aku rase mak aku orang yang kuat skali bagi aku. Dulu, kami ni boleh dikate orang susah. Banyak dugaan dan cabaran terpakse kami tempuh. Lepas ayah meninggal, hidup makin susah. Aku sedar memang payah nak membesarkan kami adik beradik seramai 6 orang. Mak sabar dan cekal menghadapi ape pun rintangan yang kami lalui. Kami 6 beradik ni pun banyak sangat kerenahnye. Even perit skali pun, mak aku kuat menanggung seme tu.Tapi alhamdulillah, kami adik beradik boleh dikatakan pandai berdikari dan masing-masing berjaye dalam hidup. Dan sekarang, kami seme dah semakin dewasa, giliran kami pulak nak balas jase mak.

hadui..mate dah tak tertahan ni...boleh plak sebak tak pasal2. Ni kalau aku dapat tawaran study kat oversea ni mesti pikir due tige kali kot. Kuat sangat homesick nye..hehe..kalau jelaa...

Tetibe plak tercerite pasal mak plak an. Even hari ni bukan hari ibu...taram jela kan...


ok..sambung balik buat kerja...^^,

4 comments:

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Ooo...orang Klang rupanya

khalisyaa said...

ye..
sy org klang..
hoho..

Legasi Piston Pecah said...

haha...
nama pon anak kan..mesti sayang pada mak...tapi memang tabah ye mak awak lebih-lebih lagi bila jadi ibu tunggal....
bagus lah hargai dia selagi dia masih ada...kalau kawan boleh dicari...mak nak cari kt mana kan??tiada penggantinya..

khalisyaa said...

betol tu piston...
hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails