Tuesday, March 30, 2010

Pembaziran mase pada hari ini.

Setelah berseharian atas katil, agak lewat..bukan..amat lewat aku bangun pagi ni. Terase pembaziran mase yang sangat tak bleh blah. So..aku decide petang tu aku nak tawaf sekeliling sri serdang dan olflet dengan merempit untuk mensetelkan beberapa hal-hal penting. So merempit la aku sorang diri. Memandangkan tak sempat nak lunch tengahari tadi, tangan aku sedikit menggigil dan kepale agak terawang-awang dan aku cube untuk menfokuskan diri sedaya yang boleh di atas motor.

Fisrt thing first, nak amek baju yang aku tempah kat butik itu hari. Ade 2 helai. Baju untuk majlis kawen akak dan abang aku yang akan berlangsung this wiken. Sangat mahal tempahan tersebut, berbulu je mase tengah hulur duit kat tuannye butik tu dan sangat tak ikhlas senyuman aku dikala itu...demm!

Next plak, nak pegi fotostet homework questionaire yang sepatutnye kene hantar next week. Baru nak fotostet weh!huhu..dan juge nota2 untuk subjek behavior untuk preparation for final exam. Ok done!

Lepas zup zap zup zap sane sini....semue dah setel, mase tu baru pukul 3.30pm. So memandangkan aku masih belum menjamah sebarang makanan hari ni, perot amat2 kosong secara total, tangan tak henti2 menggigil, aku pun merewang ke pasar serdang yang berdekatan dengan harapan dapatlah makan nasi lemak sedap yang tiap hari aku beli setiap kali ade pasar. Terbayang kesedapan menjawah nasi lemak.whew. Namun nasib tak menyebelahi aku, dorang baru nak setup gerai plak aih. Aku jeling jam kat tangan. Patutlah..masih awal lagi. hadui....baru beberape gerai je bukak. Tu pun gerai jual bawang kecik, cili api.cis.cis dan cis...

So agak dissapointed di situ. Lalu aku pun decide untuk membeli makanan kat pasar tepi jalan sebelah uniten tu je. Makanan tak banyak. So aku bedal je beli 2 bungkus soto feveret aku. Due due tu untuk aku ok! Dan wenggg...merempit secepat mungkin balik ke kolej.

Balik2 terus rembat soto dan makan dengan lahapnye. Even aku macam ade terase bau-bau basi skit, tapi aku bedal je. Alaa...kurang-kurang sakit perot je...tak mati punye...huhu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails