Wednesday, January 6, 2010

Aku dah jumpe Seri balek..oyeh!

Semalam, mase nak kuar g dinner ngn kawan2 ternampak Seri tengah main2 kacau pakcik guard kat kolej aku tu. Eksaitet kemain aku bile nampak Seri. Ingatkan nak amek Seri bawak balek sat tapi kawan aku si Wani tu bawak kete laju bebebor so aku just dapat jerit panggil name Seri jek dengan harapan die akan paling kat aku. Tapi hampa. Gile! Len la Seri tu adik aku. Ni takat anak kucing yg baru beberape minggu aku jage die tak mungkin die dapat ingat aku balek...huhu..sayu...tetibe rase sebak menyerbu di dada..(nada geli)..ehem...

Kitorang gi makan kat Sg. Ramal dekat jek ngan area upm nuh. Pale ni asik teringat jek kat Seri. huh..takpe, sat gi balek aku gi jemput Seri ye. uhuu~~!

Lepas je habis makan cepat2 aku soh Wani pandu kete laju2 sebab aku nak jemput Seri. Dalam hati jela kate. Sebab masing2 sebok sembang2 gelak2 so namo interupt dengan mood happy dorang. Setiba je kat kolej dan parking kete, aku pun cepat2 gi kt pondok pak guard tu nak carik Seri. Tak nampak la plak kelibat dak kenit tu. Dada dah dukdak dukdak dah ni. Pastu aku gi nanye kat pakcik guard tu ade tak nmpak kucing cenonet main2 kat area ni tadi. Pakcik tu pun jawab " Ade2..nakal budak tu. Suke sangat main2 kat sini. Pakcik nak halau die sebab takot kene langgar ngan kete tapi die sebok sondol2 pale die kat pakcik kaco je pakcik nak keje ni hah..."..

"oooooo....." aku membalas. Lepas tarik napas sesaat pakcik tu pun sambung balek. " Manje dak kecik tu. Sebok panjat2 pakcik. Tadi pun pakcik bagi die makan pisang goreng jek sebab die lapa kot..." "oooo..." Kate aku balek. Pakcik kasi pisang goreng? ye..pakcik memang best. "Ok takpe pakcik, klo pakcik jumpe die pakcik letak la die kat area blok kolej saye ye. Nanti klo saye nmpak die saye jemput die.." kate aku dengan penoh harapan. Pastu malam tu dlam kul 11malam skit, aku pun saje2 turun bawah ne tau ternampak Seri ke. Dan jeng jeng jeng....memang luck aku kot mase tu, Seri duduk betol2 depan tangga bawah blok aku. Dan yay!! Cepat2 aku bawak Seri balek bilik dan bagi Seri makan. Fuh..laju die makan mesti lapa gile tu. Mane taknye, pakcik guard kasi die makan pisang goreng jek. Mane nak kenyangkan. Lepas puas main2 ngan Seri, aku pun tido kan die dalam kotak khas aku letak kat depan bilek aku. Lepas dah rindu aku kat Seri. heehhee...~~~

1 comment:

Lt. fDanialz said...

comey... kat kolej aku (K6) ada gak aku bela kucing namanye 'bising' hak3..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails