Monday, January 18, 2010

Adnan Sempit best!

Bismillah..

Hari ni amat marveles sebab seharian tak on laptop....^^,

Hari ahad yang busan. Ketiadaan idea langsung nak buat aktiviti yang menarik. Lantas mencari teman berfoye dan dengan sepakat kami bercadang untuk menonton wayang. Hoyeh! Crite yang terpilih minggu ni adelah Adnan Sempit.


Meh aku stori sket sinopsis cite ni. Ia mengisahkan Adnan, seorang mat rempit yang berusia lingkungan 27 tahun. Adnan atau lebih dikenali sebagai Nan Sempit di kalangan rakan-rakannya adalah seorang anak yatim piatu yang dibela serta dijaga oleh makciknya sejak kecil selepas kematian ayahnya. Namun dia berhijrah ke Kuala Lumpur kerana tidak mendapat kasih sayang dan layanan yang baik dari keluarga makciknya. Di ibu kota, Adnan tinggal bersama Macha, abang saudaranya dan menjadi tempat dia meluahkan rasa hati. Dia mula hidup di Kuala Lumpur dan bekerja sebagai mat despacth di sebuah syarikat swasta dan menyimpan perasaan pada bosnya,Nadia. Ok...yang lain2 tu korang gi tengok sndiri la kat panggung. Sinopsis ni pun aku copy paste jek. Panjang sgt plak nk bubuh sini..hehe..

Crite die best! Aku bagi 4 bintang. Memang gelak sakan la. Antara dialog dan adegan yang aku ingat smpai sekarang:
- Sebrutal muke gua ni, tapi dalam hati ade taman..(smbil si Adnan ni nangis atas bahu nadia..swit..^^)
- I dowan banana fruit two time..(Mase ni seme gelak kaw2...sbb tak tahan tgk muke si adnan ni..hee)
- Part last skali yang mase adnan ngn nadia dating nek moto, adnan rase tercabar tgk mat rempit bakar2 die mase kat trafic light, so die ter'willy' mase nk pecut tu. Nadia jatuh kt blakang...spoil!haha..

Ade banyak lagi adegan yg best2. Ni aku bagi skit jek. Nanti tak saspen plak korang tgk kat panggung nnt. So sape2 yang rase teruja skang sila menonton sblm terlambat!

Ok..sekian.

*****************

psst: Hari ni aku terpakse alas perot dengan megi mee jek sebab terover spent lepas tgk wayang ptg tadi. Aku terbazirkan sebanyak 2 pasang kasot, sebijik beg dan 2 helai baju. Bile part kawan ajak makan, belek purse tinggal 2 hengget. erk? ok aku terase sngt membazir. Bagitau kawan yang aku takdek selera nak makan..huhuh..~~

5 comments:

Days said...

cite nih mmg klaka.wajib gelak dr awal smpai abes..heee

OEN-OEN said...

kayaknya film yang bagus ya, tapi g nyampe indonesia tuh, hehe..

khalisyaa said...

dashing days...gile gelak sakan kan...heee

oen..memang keren karyanya..rugi ngak nonton...hehe

Redbloodsnow said...

tgk trailer je dh giler sawan kelakar weh. lom lg tgk citer nih full version kan..hehehe.

payday karang zie nk tgk :P

khalisyaa said...

silalah sila redblood snow tgk cite ni...
berbaloi wooo...
hehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails